مذهبی

کدام سوره به پاکی اهل بیت اشاره دارد؟

در این مطلب از سایت تریپ لند کدام سوره به پاکی اهل بیت اشاره دارد؟ را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

اهل بیت و فرزندان پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) الگو بسیار خوبی برای ما می باشند. اهل بیت به پاکی و درستکاری شهرت داشتند. در اینجا مفهوم پاکی به معنای داشتن ذات و قلبی پاک می باشد. در سوره ای از قرآن کریم نیز به پاکی اهل بیت اشاره شده است که در ادامه می خواهیم آن را بخوانیم.

کدام سوره به پاکی اهل بیت اشاره دارد؟

سوره احزاب سوره ای است که در آن به پاکی اهل بیت اشاره شده است. در این سوره از بخش دوم آن یعنی از آیه 33 به بعد به خصوصیات اهل بیت اشاره شده است. در سوره احزاب تمام اهل بیت را پاک و دوری از هر گونه پلیدی نامیده است.

آیه 33 سوره احزاب به دو بخش تقسیم شده است که در بخش اول به وظایف زنان پیامبر اشاره کرده است و در بخش دیگر به پاکی و طهارت اهل بیت پرداخته است.

چرا سوره احزاب آیه تطهیر شناخته شده است؟

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که در رابطه با سوره احزاب که به پاکی اهل بیت اشاره شده است اختلاف نظر وجود دارد. گروهی از افراد اهل سنت می گویند که اصلا سوره احزاب سوره ای نیست که به پاکی اهب بیت اشاره کره باشد و در آن به حق و حقوق زنان پیامبر اشاره شده است. اما گروهی از شیعیان نظر کاملا مخالف با این دیدگاه را دارند و سوره احزاب را سوره ای می دانند که در آن به پاکی اهل بیت اشاره شده است.

با توجه به معنی و تفسیر این سوره از آیه 33 به بعد می توان نتیجه گرفت که به پاکی اهل بیت و دوری آنها از هر پلیدی و سیاهی اشاره شده است.

تریپ لند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا