مذهبی

پایتخت مذهبی ایران کجاست؟ (جالب و واقعی)

در این مطلب از سایت تریپ لند پایتخت مذهبی ایران کجاست؟ (جالب و واقعی) را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

ایران کشوری اسلامی می باشد به همین دلیل هم جای تعجب نیست که نام شهری از آن به نام پایتخت مذهبی نامگذاری شود. شاید برای شما هم این موضوع سوال شده باشد که پایتخت مذهبی در کجا قرار دارد؟ همچنین دلیل انتخاب این مکان به عنوان پایتخت مذهبی ایران چه چیزی می باشد؟ در ادامه می توانید پاسخ تمام این سوالات خود را بخوانید.

پایتخت مذهبی ایران

پایتخت مذهبی ایران شهر قم می باشد. این شهر تقریبا در مرکز ایران قرار دارد. در گذشته شهر قم محل سکونت زرتشتیان بوده است. طی اسناد و مدارکی که وجود دارد انسان های نخستین نیز در این شهر زندگی می کردند. در رابطه با اینکه شهر مشهد پایتخت مذهبی ایران است یا قم هنوز نظر قطعی وجود ندارد اما تعداد افرادی که این شهر را به عنوان پایتخت مذهبی ایران می دانند بیشتر است و در حال حاضر قم در رتبه نخست برای پایتخت مذهبی ایران قرار دارد.

چرا این مکان را پایتخت مذهبی ایران می نامند؟

دلیل انتخاب شهر قم به عنوان پایتخت مذهبی ایران این است حرم مطهر حضرت معصومه (ع) خواهر امام رضا (ع) در شهر قم قرار دارد. همچنین علمای دینی بسیاری در این شهر به خاک سپرده شده اند. شهر قم محل یادگیری آئین اسلامی می باشد و مبلغان دینی آموزش و یادگیری خود را از این شهر آغاز می کنند. همچنین مسجد جمکران که در نزدیکی شهر قم قرار دارد محل ظهور امام زمان (عج) می باشد.شهر قم دارای اهمیت بسیاری در زمینه اسلامی و دینی می باشد. همچنین چند تن از یاران خاص امام زمان در مسجد جمکران به خاک سپرده شده اند.

تاریخچه شهر قم

بر اساس اسناد و مدارکی که در کتب تاریخی آمده است ابتدا مادها به قم می روند با گروهی به نام پویایییان به جنگ می پردازند. سرانجام بر آنها پیروز می شوند و شهر قم را که در مرکز ایران قرار داشت را از آن خود می کنند. در دوران هخامنشیان قم شهر زیبا و آبادی بود که اسکندر مقدونی به آن حمله می کند و قم را ویران می کند. در زمان ساسانیان دوباره این شهر آباد می شود و در زمانی نیز زعفران و پسته قم بسیار شهرت داشته و همه به این نام این شهر را می شناختند.

تریپ لند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا