مذهبی

معنی ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح

در این مطلب از سایت تریپ لند معنی ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح یکی از ذکرهای معروف است. این ذکر معنی و تاریخچه ای جالب دارد که شاید برای شما هم سوال شده باشد که معنی ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح چیست ادامه این مطلب را بخوانید.

معنی ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح

ذکر سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِكَةِ وَ الرُّوحِ سَبَقَتْ رَحْمَتُكَ غَضَبَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ وَ بِحَمْدِكَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي‏ إِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت به معنی:

پاك و منزه است خداوند و پروردگار فرشتگان و روح القدس،خداوندا رحمت تو همواره بر خشم تو پيشى گرفته است و معبودى جز تو نيست، تو را تسبيح مىیکنم و حمد تو میگويم، مرتكب بدى و گناه شده‏ام و بر خويشتن ستم كرده‏ام از گناهم در گذر كه هيچ كس جز تو نيست كه بتواند گناهان را ببخشايد.

تاریخچه ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح

ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح از امام صادق (ع) نقل شده است. ایشان در این باره فرمودند هر زمان صدای آواز خروس را شنیدی این دعا را بخوانید: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِكَةِ وَ الرُّوحِ سَبَقَتْ رَحْمَتُكَ غَضَبَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ وَ بِحَمْدِكَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي‏ إِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت‏.

در روایات آمده است که برای حیوانی دعا و ذکر خاصی وجود داد و ذکر سبوح قدوس رب الملائکه و الروح برای خرو است. این ذکر را اولین بار حضرت آدم از خداوند دریافت کردند.

در برخی دیگر از روایات آمده است که حضرت محمد به همسرش عایشه فرمود در هنگام رکوع ذکر سبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ المَلاَئِكَةِ وَالرُّوحِ را تکرار کن. یعنی پاک و منزه بودن تنها مخصوص پروردگار است و او از هر عیب و نقصی مبرا می باشد. و روح در اینجا جبرئیل است که از برترین ملائکه می باشد.

تریپ لند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا