مذهبی

حضرت لوط كه بود و كجا مى زيست؟

در این مطلب از سایت تریپ لند به حضرت لوط كه بود و كجا مى زيست؟ می پردازیم. پس به شما پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

حضرت لوط كه بود و كجا مى زيست؟

«لوط» از پيامبران بزرگ خدا بود و درعصر ابراهيم (ع) مى‏زيست با ابراهيم خويشاوند نزديك داشت (مى‏ گويند پسر خواهر ابراهيم بود)ابراهيم بعد از مهاجرت از عراق و سرزمين بابل، به سوى شامات آمد، مى‏گويند لوط نيز با او زندگى مى‏ كرد، اما بعد از مدتى (براى دعوت به توحيد و مبارزه با فساد) به شهر «سدوم» رفت.

«سدوم» نام يكى از شهرها و آباديهاى قوم لوط است كه در شامات (در كشور اردن) در نزديكى بحر الميت واقع شده بود، سرزمين آباد و پر درخت و گياهى بود، اما بعد از نزول عذاب الهى بر اين قوم زشتكار و ننگين شهرهاى آنها در هم كوبيده و زير و رو شد، چنانكه آنها را «مدائن مؤتفكات» مى‏گويند (يعنى شهرهاى زير و رو شده).

بعضى معتقدند كه ويرانه‏ هاى اين شهرها در زير آب فرو رفته و مدعى هستند كه در گوشه‏ اى از درياچه بحر الميت ستون ها و آثار ديگرى كه دلالت بر خرابه ‏هاى اين شهر مى‏ كند ديده ‏اند.

در حالى كه بعضى ديگر معتقدند شهرهاى لوط به زير آب فرو نرفته و هم اكنون در نزديكى بحر الميت منطقه ‏اى است كه زير سنگهاى سياهى پوشيده شده كه احتمالاً محل شهرهاى لوط است.

و نيز گفته ‏اند كه مركز ابراهيم در شهر «حبرون» در فاصله نه چندان دور از «سدوم» قرار داشت، و موقعى كه بر اثر زلزله يا صاعقه شهرهاى آنها آتش گرفت ابراهيم در نزديكى حبرون ايستاده بود و دود شهر را كه متصاعد بود با چشم خود مى‏ديد.

قصه هاى قرآن، حضرت آيت الله مكارم شيرازى

پرسمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا