مذهبی

از معجزات حضرت نوح (ع) در قرآن کریم

حضرت نوح (ع) یکی از پنج پیامبر اولوالعزم می باشد که مورد توجه پروردگار قرار گرفته است ، در این مطلب از بلاگ تریپ لند به موضوع از معجزات حضرت نوح (ع) که در قرآن کریم به آن اشاره شده است؟ پرداخته ایم ! با ما همراه باشید.

همه پیامبران الهی من جمله حضرت نوح (علیه السلام) برای اثبات حقانیت دعوت خود دارای معجزه بوده اند، خدای متعال در سوره ابراهیم آیه ۹ می فرماید: «أَلَمْ یَأْتِکُمْ نَبَؤُا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ قَوْمِ نُوحٍ وَ عادٍ وَ ثَمُودَ وَ الَّذِینَ مِنْ بَعْدِهِمْ لا یَعْلَمُهُمْ إِلاَّ اللَّهُ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَیِّنات»؛ آیا خبر کسانى که پیش از شما بودند، به شما نرسید؟! «قوم نوح» و «عاد» و «ثمود» و آنها که پس از ایشان بودند همانها که جز خداوند از آنان آگاه نیست پیامبرانشان دلایل روشن براى آنان آوردند. که یکی از مصادیق و نمونه های این دلایل روشن معجزه بوده است.

اما درباره این که معجزه حضرت نوح (علیه السلام) چه بوده در قرآن به صراحت بدان اشاره نشده است ولی شاید بتوان از آگاهی یافتن غیبی حضرت نوح به وسیله وحی الهی مبنی بر وقوع طوفان در آینده و ساختن کشتی در منطقه ای که هیچ گونه دریایی وجود نداشت، به عنوان یک معجزه و نشانه برای پیامبری آن حضرت، به شمار می‌رود. قرآن مجید در این مورد می فرماید: «ما او و سرنشینان کشتی را رهایی بخشیدیم، و آن (نجات) را آیت و نشانه ای برای جهانیان قرار دادیم!»سوره عنکبوت، ۱۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا